Suport a les entitats

1. CREACIÓ D’UNA ENTITAT

2. NORMATIVA

3. SUBVENCIONS


1. Creació d’una entitat

Les entitats o associacions són persones jurídiques privades constituïdes per tres o més persones que s’uneixen de manera voluntària, lliure i solidària, per aconseguir, sense afany de lucre, una finalitat comuna d’interès general o particular i es comprometen a posar en comú llurs coneixements, activitats o recursos econòmics amb caràcter temporal o indefinit.

La Direcció General de Dret i Entitats Jurídiques porta el registre de les associacions de règim general. En queden excloses les associacions polítiques, religioses, esportives de competició oficial i professionals que regulen drets laborals, perquè tenen registres específics.

Crear una associació juvenil és molt fàcil. A continuació trobaràs tota la informació relacionada amb el procés de creació d’una entitat: condicions per a sol·licitar-ho, com fer la sol·licitud i models d’acta fundacional i d’estatuts.

Passos i models de documents per constituïr una associació

Preguntes freqüents

On fer els tràmits?

Els tràmits es poden fer telemàticament a través de l’enllaç anterior o presencialment a Igualada:

Oficina d’Atenció al Ciutadà a la Pl. de l’Ajuntament.

938 031 950

De dilluns a dijous de 8 del matí a 6 de la tarda. Divendres i vigílies de festius, de 8 del matí a 2 del migdia.

 

Si tens dubtes, a La Kaserna et podem orientar sobre el procés i els passos que calen seguir!


2. Normativa

A l’enllaç següent podeu consultar la normativa vigent.

A partir de l’1 de gener de 2015 va entrar en vigor la Reforma Fiscal amb importants repercussions per a les entitats sense finalitat lucrativa.

Tot i que fins ara, la majoria d’entitats no lucratives es podien acollir al supòsit de no obligació de presentació de la declaració, a partir d’aquesta reforma, TOTES les entitats estan obligades a presentar lImpost de Societats, sigui quin sigui el seu volum d’ingressos (encara que fruit de la declaració no hagin de tributar o fins i tot si estan inactives). La no presentació d’aquest impost representa una infracció greu i pot suposar la impossibilitat d’accedir a futures convocatòries de subvencions.

Per tal de facilitar l’adaptació a la Reforma Fiscal i poder resoldre dubtes, el Departament de Joventut, compta amb una assessoria especialitzada al servei de les entitats. Per poder fer-ne ús, cal demanar cita prèvia al 938 041 801 o a través del correu kaserna@aj-igualada.net.


3. Subvencions

Com a entitat o associació juvenil podeu demanar subvencions a:

La Diputació de Barcelona

Poden demanar aquesta subvenció les entitats privades sense afany de lucre inscrites al registre públic corresponent amb seu social o delegació a la província de Barcelona.

La Junta de Govern de la Diputació de Barcelona del 17 de maig del 2012 va aprovar la convocatòria de subvencions adreçada a entitats sense ànim de lucre que treballen per la inclusió social. Aquesta convocatòria inclou projectes d’entitats sense ànim de lucre que treballin en l’àmbit de la joventut.

El Departament de Benestar i Família de la Generalitat de Catalunya, mitjançant la Direcció General de Joventut

Per demanar-la, la vostra entitat ha d’estar inscrita a la base de dades del Cens de la Secretaria de Joventut. El període per a demanar les subvencions no està establert, sinó que pot variar cada any.

El Departament de Joventut de l’Ajuntament d’Igualada

Per a demanar la subvenció, que acostuma a ser a inicis d’any, la vostra entitat ha d’estar inscrita al cens d’entitats de l’Ajuntament.