2. NORMATIVA
3. SUBVENCIONS
1. Creació d’una entitat
Les entitats o associacions són persones jurídiques privades constituïdes per tres o més persones que s’uneixen de manera voluntària, lliure i solidària, per aconseguir, sense afany de lucre, una finalitat comuna d’interès general o particular i es comprometen a posar en comú llurs coneixements, activitats o recursos econòmics amb caràcter temporal o indefinit.
La Direcció General de Dret i Entitats Jurídiques porta el registre de les associacions de règim general. En queden excloses les associacions polítiques, religioses, esportives de competició oficial i professionals que regulen drets laborals, perquè tenen registres específics.
Crear una associació juvenil és molt fàcil. A continuació trobaràs tota la informació relacionada amb el procés de creació d’una entitat: condicions per a sol·licitar-ho, com fer la sol·licitud i models d’acta fundacional i d’estatuts.
Passos i models de documents per constituïr una associació
On fer els tràmits?
Els tràmits es poden fer telemàticament a través de l’enllaç anterior o presencialment a Igualada:
Oficina d’Atenció al Ciutadà a la Pl. de l’Ajuntament.
938 031 950
De dilluns a dijous de 8 del matí a 6 de la tarda. Divendres i vigílies de festius, de 8 del matí a 2 del migdia.
Si tens dubtes, a La Kaserna et podem orientar sobre el procés i els passos que calen seguir!
2. Normativa
A l’enllaç següent podeu consultar la normativa vigent.
A partir de l’1 de gener de 2015 va entrar en vigor la Reforma Fiscal amb importants repercussions per a les entitats sense finalitat lucrativa.
Tot i que fins ara, la majoria d’entitats no lucratives es podien acollir al supòsit de no obligació de presentació de la declaració, a partir d’aquesta reforma, TOTES les entitats estan obligades a presentar l‘Impost de Societats, sigui quin sigui el seu volum d’ingressos (encara que fruit de la declaració no hagin de tributar o fins i tot si estan inactives). La no presentació d’aquest impost representa una infracció greu i pot suposar la impossibilitat d’accedir a futures convocatòries de subvencions.
Per tal de facilitar l’adaptació a la Reforma Fiscal i poder resoldre dubtes, el Departament de Joventut, compta amb una assessoria especialitzada al servei de les entitats. Per poder fer-ne ús, cal demanar cita prèvia al 938 041 801 o a través del correu kaserna@aj-igualada.net.
3. Subvencions
Com a entitat o associació juvenil podeu demanar subvencions a:
Poden demanar aquesta subvenció les entitats privades sense afany de lucre inscrites al registre públic corresponent amb seu social o delegació a la província de Barcelona.
La Junta de Govern de la Diputació de Barcelona del 17 de maig del 2012 va aprovar la convocatòria de subvencions adreçada a entitats sense ànim de lucre que treballen per la inclusió social. Aquesta convocatòria inclou projectes d’entitats sense ànim de lucre que treballin en l’àmbit de la joventut.
Per demanar-la, la vostra entitat ha d’estar inscrita a la base de dades del Cens de la Direcció General de Joventut. El període per a demanar les subvencions no està establert, sinó que pot variar cada any.
El Departament de Joventut de l’Ajuntament d’Igualada
Poden demanar-la les entitats privades sense ànim de lucre que realitzin una activitat o portin un projecte d’utilitat pública o d’interès social pels joves o fet pels joves a l’àmbit d’Igualada o en relació amb aquesta durant l’any. El tràmit s’haurà de fer telemàticament