Un certificat digital és un document electrònic que identifica a persones i entitats, i permet signar electrònicament documents així com realitzar diferents tràmits.
Per a realitzar tràmits amb l’Ajuntament d’Igualada s’ha d’accedir a la plataforma e-Tràmits on es poden trobar tràmits de caire informatiu, sense certificat digital o bé que requereixen certificat digital per a realitzar-los.
▪CERTIFICATS MÉS COMUNS / COM OBTENIR-LOS?
- DNI electrònic: Tots els DNI’s emesos incorporen xip criptogràfic i es poden utilitzar per tramitar amb l’Ajuntament d’Igualada. Només caldrà tenir-lo activat i disposar d’un lector de DNI electrònic connectat a un ordinador personal. L’activació del DNI electrònic és senzilla, es realitza presencialment a la Comissaria de la Policia Nacional (C/Prat de la Riba s/n), la pot fer un mateix utilitzant una màquina autoservei i no cal demanar cita prèvia.
- idCAT( identitat digital): El certificat personal emès pel CatCert (Autoritat Catalana de Certificació). Es pot sol·licitar telemàticament (https://www.idcat.cat/idcat/ciutada/menu.do) i cal completar el tràmit a les oficines del Consell Comarcal de l’Anoia (tràmit amb cita prèvia. Cal portar el DNI, el tràmit és gratuït).
- FNMT: El certificat personal emès per la Fábrica Nacional de Moneda y Timbre. Es pot sol·licitar telemàticament (https://www.sede.fnmt.gob.es/certificados/persona-fisica/obtener-certificado-software ) i cal completar el tràmit a les oficines de l’Agència Tributària o de la Tresoreria General de la Seguretat Social.
- Certificat de Delictes de Naturalesa Sexual Per realitzar aquest tràmit és necessari estar registrat en el sistema Cl@ve o disposar d’un dels diferents certificats electrònics de la plataforma @signa, com són el certificat de la FNMT, o el DNI-i. Si no disposa d’un d’aquests certificats, pot realitzar la sol·licitud a través d’internet i posteriorment acudir a l’oficina més propera al seu domicili per acreditar la seva identitat. Localitzi l’oficina més propera de la FNMT (cercador de la FNMT) o de la xarxa d’oficines del Registre Cl@ve en:https://sede.mjusticia.gob.es/ca/tramites/certificado-registro-central. Si vols veure el pas a pas de com sol·licitar aquets document fes clic aquí.
Si teniu dubtes podeu consultar la pàgina de “preguntes freqüents” de l’Ajuntament d’Igualada o adreçar-vos a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà ( primera planta de l’Aj.d’Igualada).